onsdag 25 februari 2009

Rehab..

Vi har varit på Simrehab idag jag och Puma, asså man blir helt glad i själen när man ser sin hund få simma av sig lite överskotts energi som hon laddat upp dom senaste 4v nu är vi äntligen igång med lite uppbyggnads träning.

Photobucket


Pumas första sim tag nånsin!! det va nog lite läskigt och tar nog några gånger till innan hon verkligen tycker det är jätte kul, idag körde vi bara 2x 5min, tiden kommer att ökas med 3min per gång ca, Jetstream´n som finns i bassängen som ger extra motsånd va inte på idag den kommer vi sätta på när hon är redo för den och byggt upp lite mer muskler sen kan man börja med lite lugn stream och öka succsesivt när hon orkar mer. Men för att förklara hur bra en simmning är så kan 10min simmning i en jetstream bassäng jämföras med 8km snabb trav. Och när hon är lite äldre ska hon klara av 30min simmning, en av dom absolut bästa tränings metoderna och leder tar inge stryk alls av sån träning!

3 kommentarer:

  1. Den nosen needar en kyss ;) Faaan så jäääävla söööt :D

    SvaraRadera
  2. Får jag needa henne eller är det roll som gäller :)

    SvaraRadera
  3. Sorry har redan ninja pullat henne big time :P

    SvaraRadera